תלונה נגד בזק – גובה על שירותי פרסום יותר מהמוסכם

תלונה נגד בזק של רינת ג'נאח:

בשנים האחרונות לאור פשטית רגל של הוריי כלל התשלומים שנדרשים בהוראת קבע באמצעי תשלום מסודר של הבית משולמים מכרטיס האשראי הפרטי (כגון: אינטרנט, הוט מוביטל, שירותי טלוויזיה וכו') כיוון ולהוריי אין אפשרות לפתוח חשבון בנק וכנגזרת מכך לקבל כרטיס אשראי. אחת מהוראות הקבע שיש לי הוא: אינטרנט של בזק, תשלום קובע בסך 89 ש"ח עבור שירותי האינטרנט.
בחודש דצמבר 2014 אמא שלי הזמינה התקנה חדשה של טלפון נייח לעסק החדש היא פתחה, לאחר ההתקנה חברת פרסום פנתה אלייה בהצעה "חד פעמית ומדהימה" שתביא לה הרבה לקוחות והיא: פיסרום פרטיה באתר של בעלי מקצוע. אדגיש כאן, שעד היום לא ברור לי מי החברה שכן בזק טוענים שהחברה אינה קשורה אלייה, אך יחד עם זאת ללא התקנת הקו של בזק הם לא היו יכולים לדעת שלאמי יש עסק חדש והיא יכולה להיות לקוחה פוטנציאלית של שירותי הפרסום שלהם.בנוסף, באותה שיחה בה אמי נרשמה לשירותיהם נאמר לה במפורש שהפרסום אינו עולהכסף אך במידה וייכנסו לפרטיה מעל צפיות רבות (לא זוכרת את המס המדוייק אך הוסבר שכמות הפניות צריכה להיות מאוד גבוהה ולא מגיעים לכזאת חשיפה בשנה האחרונה ולא התשלום יישאר ללא תשלום, אלו המילים המדוייקות של הנאמר בשיחה).
במהלך חודש דצמבר, חברת הפרסום אכן העלתה את הפרטים של אמי לאתר שלהם אך במשך מס' שבועות אמי קיבלה אך ורק טלפנית מספקים שמציעים את שירותיהם לבתי עסק. במשך כל אותה השיחות אמי שאלה שוב ושוב כיצד יש לך את הטלפון שלהם ומהיכן את יודעים שיש לי עסק חדש? אך לא הייתה תשובה ברורה. לאחר מס' שבועות אמי הבינה שיש קשר בין הפרסום לבין כמות הטלפונים שהיא מקבלת מספקים ונותנים שירות. בסוף חודש דצמבר אמי התקשרה אליהם לבטל את השירות, במהלך השיחה בינה לבין הנציג שירות היו ניסיונות רבים מאוד לשכנע אותה להישאר בשירות אך נאמר במפורש על ידה שהיא אינה מעוניינת בפרסום. לאחר שיחתם אמי הייתה בטוחה שהשירות יופסק. לאחר מס' שבועות בפירוט כרטיס האשראי שלי אני רואה הורדה לא ברורה מבזק בסך 221 ש"ח, לא היה ברור לי מדוע הסכום כל כך גבוה שכן אני התחייבתי מול בזק לתשלום חודשי עבור שירות אינטרנט בלבד בסך 89 ש"ח בחודש בלבד! התקשרתי באותו היום לבזק ומתבברר ששירותי הפרסום לקחו ללא אישורי את פרטי האשראי של מחברת בזק וחייבו אותי בגין שירות הפרסום. בנוסף לסכום שנקבתי נאמר לי ע"י נציגת השירות שגם בחודש הבא יש לי תשלום של בערך 400 ש"ח עבור שירותי הפרסם. ששאללתי את אמי האם בוצעה עסקה כזאת היא אמרה לי במפורש שהיא קודם כל ביקשה לבטל את השירות כבר בחודש דצמבר ובנוסף לכך נאמר לה שאין סיכוי שבשנה הראשונה היא תצטרך לשלם עבור השירות שכן נדרש חשיפות רבות מאוד כדי להגיע לתשלום מסויים. איכשהו מסיבה לא ברורה התשלום הגיעה בחודשיים וחצי ל-600 שקל. אדגיש כאן שכלל הטלפונים שנכנסו אינם היו של לקוחות אלא רק של ספקים! לסיכום, הדבר החמור ביותר היא שחברה שאינה קשורה לבזק (בזק אומרים זאת במפורש) "שמה" יד על פרטי האשראי שלי ללא שום אישור ממני וחייבה אותי בסכום הגבוה מדי עבור שירות שבכלל ביקשו שיבוטל אף נגרמה התחושה בשיחות שהשירות בשנה הראשונה חינם! מבקשת את עזרתכם הדחופה. נכון להיום, ביטלתי את הוראת הקבע שלי מבזק כיוון ואין לי את האמון בחברה שהפרטים שלי יגיעו למקומות אחרים ללא אישורי. פניתי גם לבזק וגם לחברת הפרסום, לא קיבלתי עד היום תשובות ברורות וכמובן שהחיוב לחברת הפסרום עדיין ממתין לתשלום (בוטל סופית רק בתאריך 2/3 לאחר שיכנועים רבים שאנחו לא מעוניינים בשירות, ניתן לשמוע הכול בשיחות ולהבין במפורש שהיה כאן לחץ וכפייה מאוד גדולה מצד חברת הפרסום כלפי אמי).
מודה לכם על הטיפול,
רינת

קראו כאן מידע רלוונטי בעניין חוק החוזים.